onsdag 6 mars 2019

Dag 130 Relativitet

Nu precis när jag skulle göra ett lite krävande jobb fick jag plötslig en sådan lust analysera mina tider på Varbergsloppet! Då gjorde jag ett litet diagram som illustrerar detta.


Om vi börjar med den nedre, horisontella axeln så ser vi där åren. Det var så långt tillbaka jag kunde hitta resultaten på hemsidan. Antagligen sprang jag inte 2010 för det saknas. Kanske någon skada eller att jag var bortrest.  Annars är det loppet som jag nog har sprungit flest gånger. Ovanför årtalen ser vi min tid. Notera att jag springer ungefär lika snabbt nu som för 12 år sedan. Däremellan har det varit en liten resultatförbättring. Sen ser vi de röda staplarna som visar antalet i mål för respektive år i min klass herrar motion 10 km. Så lågt som 200 år 2007 och nästan 1300 2015 när det var som flest. Nu är det nere i 750 personer. Varför sjunker det så mycket? Är vi latare? Finns det fler andra evenemang? De blå staplarna visar min placering. Och slutligen den grå kurvan som visar min relativa placering. På denna tid har jag alltså blivit 11 år äldre men den relativa placeringen är ändå ganska stabil. Framförallt är det roligt att tiden förbättrats något. Mitt mål för i år är det att komma under 50 minuter. Träningen går bra i alla fall. Kanske vi syns på startlinjen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar