söndag 6 april 2014

Dag 61 Hästkraften blir fler, fortsättning från dag 52

Jag älskade att köra moppe. Det var friheten. Kraften. Farten. Underbart. Fast drömmen fanns naturligtvis där att det en gång skulle bli en motorcykel. Jag visste precis vad jag ville ha. En offroad. Men jag kom inte till skott. Efter moppetiden blev det körkort och bil, sen lumpen och sanning sägandes så var det inte så enkelt för ungdomar att skaffa MC-kort. Eller det kanske det var men hur det nu än var så blev det aldrig av att jag skaffade körkort för motorcykel även om drömmen låg där och malde. Jag kommer ihåg att när jag var på Ultuna var det en som hade en krosshoj som jag tyckte var så läcker men inte heller då tog jag mig i kragen. Det dröjde ända till jag var nästan 50. 48 tror jag att jag var. Vi hade då startat vår hästverksamhet på gården och de började styra upp det där med behörigheter för att köra tunga släp så Agneta och jag bestämde oss för att ta körkort för tungt släp. Teorin man måste läsa in då är samma som för körkort så jag tänkte att det är lika bra att i alla fall läsa in teorin för MC samtidigt. Och sen tog jag båda de teoriproven samtidigt och jag klarade faktiskt dem. MC-provet var inga problem men det för tungt släp klarade jag bara med någon ynka poäng till godo.

Fortsättning följer...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar