söndag 11 januari 2015

Dag 96 Grabbarna fiskar gädda

Här är en bild på mig och mina lekkamrater Lasse och Bengt när vi kommit hem från en fisketur som jag tror vi var ganska nöjda med. Receptet på framgångsrikt fiske när jag var liten var: Gå ut tidigt på morgonen. Använd droppe eller spinnare. Glindra, dvs släpa dragen efter båten. Vi fick gädda, abborre, enstaka öringar, id. Ål fick man på långrev men ibland vid mete. Jag är ganska säker på att bilden är tagen i det vi kallade Wohlerts trädgård. Ca 500 m nedströms fallet i Boberg. Det var där vi höll på att elda upp ett skjul när vi roade oss med luntning. Det kan du läsa om i ett tidigare avsnitt. http://mjolnaren.blogspot.se/2014/02/dag-30-det-brinner.html.

Just de här stackars gäddorna är fiskade med kastspö från land. Ett annat lite mer udda fiskesätt var när vi sköt gäddor som stod i vassen med luftgevär. Gick inte särskilt bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar