onsdag 17 april 2019

Dag 144 Fel, fel, fel

Idag har jag startat ett nytt projekt och det är så kul. Jag kan inte berätta vad det är för det är en företagshemlighet. Det börjar oftast med en känsla av rastlöshet. Jag känner mig färdig, eller i alla fall tillräckligt färdig, med de pågående projekten. Det är viktigt att inte fastna  i dem för då blir det lätt att man överarbetar och det oftast varken till nytta för min ekonomi eller för kundens behov. Då kommer man in i säljfas och det är roligt men man måste också ha respekt för att kunden måste ha tid för att hänga med.

Projektet är ett webbprojekt som de flesta av mina projekt är nu för tiden. Det betyder databas och webbsidor. Ni anar inte hur många fel man gör på vägen. Det ena efter det andra men till slut blir det bra. Felen visar en på något sätt på rätt väg. Fel är underskattat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar