torsdag 7 mars 2019

Dag 131 Brungult

Suseån svämmar över. Jag har en sån fantastisk utsikt från mitt nya kontor. Jag ser över hästhagar och upp emot skogen. Där finns rovfåglar som jag kollar på i min kikare som jag nyligen inhandlat. Det är en riktigt bra kikare som jag impulsköpte och är väldigt nöjd med. I skogen kan man se älgar ibland och rådjur. Skulle vilja se något vildsvin också men man ser mest skadorna efter dem. Rovfåglarna sitter på stängselstolparna och tittar på hästarna. 

Jag ser Suseån och idag svämmar den som sagt över sina bredder. Vattnet är inte rekordhögt men ganska högt. Bryggan som vi badar från ligger helt under vatten. Det har nog stigit en meter och vattnet är alldeles brungult av lera. 

Igår var vi på årsmöte med Suseåns vattenråd som är en ambitiös organisation som samlar en massa olika intressenter som kan prata om hur vi fullföljer vattendirektivet. 

Det är spännande att bo utmed en å.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar