fredag 1 mars 2019

Dag 128 Pixelfel

Denna dag den 1 mars 2019, på dagen 13 år sen jag började jobba som rådgivare på Hushållningssällskapet i Halland för att sen börja på Växa Halland som sen blev Växa Sverige, har jag börjat att ägna åt pixelproblem. Fick min mobil återställd när jag lämnade den fasta anställningen och då märker man ju hur utlämnad man är åt tekniken, som alltid. En massa appar måste ju återinstalleras och inte minst Bankid-appen. Då måste nytt bankid laddas ner till telefonen och för att logga in på banken behövs ju bankid... Jag har ju en annan dosa som man kan använda för att identifiera sig men den har ju inte använts på flera år så batteriet var slut. Jag hade nytt batteri men då visade det sig att displayen inte klarat att inte användas så det var omöjligt att tolka de där svarskoderna. Det måste nog bli ett besök på banken idag så jag får fixat det. Märker direkt hur handikappad man blir.

En annan sak man märker är att nu får jag ju själv fixa med mejl och kalender, jag har ju använt företagets kalender. Då uppstår valsituationer och jag valde att använda Gmail och Google kalender. Jag vet inte om det är bäst men jag uppnår i alla fall att min kalender finns på både telefonen och datorn.

Vädret är helt underbart och det är frostigt och vackert. Jag tar nog cykeln till stan och fixar mitt bankid. Det blir en bra start på mitt nya liv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar