onsdag 15 januari 2014

Dag 4. Idag måste jag erkänna att det inte blivit så mycket av varken skrivande eller research. Cyklade till jobbet och gick på Harrys och tog en öl med några kollegor på vägen hem från jobbet. Men lite förströelse det är väl inget ont i det. Men projektet följer med mig i alla fall, det kan jag lova. Mest grubblar jag på avsnittet om kungamötet. Har tänkt att jag skall inte fastna i historiefaktafacket. Jag läser ju lite källor och tycker att många som skriver historia är förfärligt detaljinriktade. Jag råkar veta att mötet var 1288 men spelar det exakta årtalet så himla stor roll i det här sammanhanget? Jag kanske är knäpp men jag tycker faktiskt att det är lite häftigt att Magnus Ladulås var här i byn för över 800 år sedan. Bara ett par hundra meter härifrån. Det är det som är häftigt! Undrar hur han tyckte det det var? Dimmigt kanske? Jag får hitta på något.

Sen har jag funderar på att jag har ju bott här i byn i ganska många år och har en hel del upplevelser förknippade till den. Jag vet inte hur många gångar jag har undkommit drunkningsdöden i ån eller klarat mig från att spränga bort några fingrar med hemmagjorda smällar. Kanske man kan väva in några sådana berättelser i boken?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar