torsdag 16 januari 2014

Dag 5. Idag har jag grubblat på vad det bodde för några slags människor i Boberg på 1200-talet. Hur såg de då ut. Faktum är att det vet vi ju ganska bra. Vi har ju faktiskt en konserverad hallänning på museet i Varberg - Bockstensmannen. Ett utmärkt åskådningsobjekt. Bra, då får jag ju en anledning att ta min MC och speeda iväg till Varbergs Fästning och ta en titt. Skall bli kul att se honom med lite nya ögon.

Faktum är att jag får en del kommentarer på bloggen när jag talar med folk. Kul att det finns intresse! Då blir man stimulerad att fortsätta. Jag tycker att det är ett bra sätt att bearbeta min research att få skriva lite kommentarer så här.

Idag har jag varit på Lilla Böslid hela dagen och hela kvällen på styrelsemöte med Studieförbundet Vuxenskolan i Halland. Det var intressant som alltid. Verksamheten utvecklas fantastiskt men tyvärr hänger det ekonomiska resultatet med riktigt. Men det skall vi fixa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar